Jumat, 27 November 2015

Menggunakan Alternatif Asli Untuk Cuka rumah

Menggunakan Alternatif Asli Untuk Cuka rumah

Terdapat banyak kegunaan untuk cuka rumah yang menawarkan alternatif kepada banyak aplikasi kimia toksik untuk digunakan di sekitar rumah. Anda mungkin terkejut dengan pelbagai cara di mana anda boleh menggunakan botol cuka anda yang terpendam di dalam kabinet dapur anda. Berikut adalah beberapa kegunaan yang sangat popular untuk cecair walaupun ada skor hampir satu cara untuk menggunakannya.

1. Membuang Marks Crayon pada Walls

Adakah anda pernah berjalan ke dalam sebuah bilik dan menyedari bahawa salah satu daripada anak-anak anda telah menjadi Picasso mahu to-be yang telah menarik seluruh dinding? Kecuali lukisan bernilai emas, anda mungkin mahu mengeluarkan lukisan krayon supaya anda tidak akan perlu cat ke atasnya. Anda boleh merebut berus gigi dan beberapa cuka putih untuk perlahan-lahan gosok tanda luar dinding. Secara amnya, markah akan hilang di depan mata anda. Sudah tentu, menguji tempat yang kecil sebelum cuba ruang yang besar.

2. Lensa Membersih Eyeglass

A murah, cara yang berkesan untuk membersihkan cermin mata anda adalah untuk gosok Lelaki penurunan atau dua cuka putih ke atas kanta. Anda akan mendapati bahawa cermin mata anda akan bersinar bersih dalam hanya seketika.

3. Rawatan Selaran matahari

Cuka putih atau epal amat berkesan dalam merawat selaran matahari baru-baru ini. Gunakan span atau kain lembut yang dilembabkan dengan cecair dan memohon beberapa kali petang yang sama yang anda terima selaran matahari. Tunggu sehingga satu rawatan kering sebelum memohon seterusnya. Adakah ini 3 atau 4 kali dan anda akan terkejut bagaimana kesan selaran matahari akan berkurangan hari-hari berikut. Rawatan ini sebenarnya adalah jauh lebih baik daripada beberapa kaunter rawatan anda boleh mencari di kedai.

4. Weed Killer

Yang menghairankan, cuka putih adalah besar racun perosak semula jadi bagi mereka yang memilih untuk tidak menggunakan bahan kimia toksik di atas rumput mereka. Hanya tuangkan sedikit cecair pada rumpai atau pertumbuhan tumbuhan yang anda ingin untuk menghilangkan dan menonton ia mati dalam masa beberapa beberapa jam. Pastikan anda memohon pada, hari yang cerah dan kering mensasarkan pertumbuhan tumbuhan yang anda ingin memusnahkan.

Anda boleh menggunakan cuka putih atau epal, tetapi banyak kegunaan semula jadi adalah paling berkesan apabila menggunakan versi putih. Jika anda sedang mencari agen semula jadi yang menyediakan banyak kegunaan di rumah, tidak ada yang lebih baik alternatif semulajadi daripada cuka isi rumah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar