Kamis, 26 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis faraj

Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis faraj

Pernahkah anda mengalami gatal yang tidak terkawal di bawah sana di kawasan kemaluan anda? Adakah anda melihat beberapa kemerahan dan tampalan sakit dalam faraj anda sejak kebelakangan ini? Jika anda, maka anda mungkin mempunyai jangkitan yis faraj atau vaginitis. Gatal-gatal dan kesakitan adalah hanya dua daripada gejala yang paling biasa jangkitan. Dalam artikel ini kita akan bercakap tentang gejala-gejala lain penyakit dan ubat semula jadi untuk jangkitan yis faraj.

Jangkitan yis faraj bermula apabila terdapat penumbuhan yg terlalu cepat daripada kulat yang dikenali sebagai candida albicans dalam atau di luar kawasan faraj. Penumbuhan yg terlalu cepat kulat disebabkan oleh ketidakseimbangan utama dalam badan kita. Jika anda mendapat benar-benar sakit atau menjalani banyak tekanan, ia boleh menolak penumbuhan yg terlalu cepat daripada kulat dan oleh itu mengakibatkan jangkitan.

Cara yang paling biasa untuk menyembuhkan jangkitan yis adalah dengan menggunakan ubat-ubatan topikal seperti salap dan krim. Walaupun ini jenis ubat melakukan kerja, mereka hanya topeng jangkitan dan tidak pernah mengeluarkannya. Satu-satunya cara untuk benar-benar menghapuskan jangkitan yis semakin kembali keseimbangan semulajadi badan-badan 'dengan menggunakan ubat semula jadi seperti yang di bawah.

Salah satu ubat yang paling berkesan semula jadi anda boleh gunakan untuk jangkitan adalah yogurt, anda boleh makan yogurt kerana ia menggalakkan pertumbuhan bakteria baik di dalam badan anda atau anda boleh berendam seketika tampon dalam yogurt dan masukkan dalam faraj anda. Ciri-ciri anti bakteria yogurt akan membantu badan melawan jangkitan. Satu lagi remedi semulajadi yang amat berkesan adalah minyak pokok teh. Jika anda rasa gatal dan anda tahu bahawa jika anda mula menggaru, anda tidak akan berhenti sehingga anda mula berdarah. Jika ini berlaku, anda boleh menggunakan minyak pokok teh, memohon minyak di kawasan yang dijangkiti dan ia akan memberikan kelegaan daripada gatal. Ciri-ciri anti bakteria minyak pokok teh juga akan membantu tubuh menghilangkan jangkitan yis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar